Uraganul Dorian, într-o imagine făcută cu satelitul american GOES-East. Foto: NOAA

Galerie foto: Uraganul Dorian, văzut de pe orbită5 min read

De Mindcraft Stories 02.09.2019, ultima actualizare: 19.03.2020

După ce a provocat distrugeri importante în arhipelagul Bahamas, uraganul Dorian se îndreaptă acum spre coasta statului american Florida, cu rafale extrem de puternice de vânt, de peste 200 km/oră (unele depășind 300 km/oră!)

„Îi poți simți puterea, când te uiți de sus în ochiul furtunii”, a scris pe Twitter astronautul american Nick Hague, aflat în misiune pe Stația Spațială Internațională (ISS).

De la altitudinea de 400 de kilometri la care orbitează Stația Spațială, uraganele pot fi fotografiate în toată „splendoarea” lor – în ghilimele, căci sunt extrem de distructive și nimeni nu-și dorește să se afle în calea lor, în pericol de a-și pierde casa și bunurile, ori chiar viața.

Mai jos, o serie de fotografii și clipuri spectaculoase, realizate de astronauți ori de temerarii „vânători de furtuni” – cercetători care studiază de aproape aceste fenomene extreme, zburând chiar în ochiul uraganului ori prin rafale puternice (imagini ce pot fi surse de coșmaruri teribile pentru cei cărora le e frică de zbor).

Ochiul uraganului Dorian, fotografiat ieri de pe orbită de astronautul american Nick Hague. Foto: NASA.

Ochiul uraganului Dorian, fotografiat ieri, 2 septembrie 2019, de pe Stația Spațială Internațională de astronauta americană Christina Koch. Foto: NASA

O filmare uluitoare, din ochiul uraganului, făcută de o echipă de meteorologi americani:

Uraganul Dorian, fotografiat de pe Stația Spațială Internațională de astronauta americană Christina Koch. Foto: NASA

Uraganul Dorian, apropiindu-se ieri, 2 septembrie, de coasta Floridei:

Uraganul Dorian, apropiindu-se de Florida, fotografiat cu satelitul GOES-East. Foto: NOAA

Uraganul Dorian, trecând peste arhipelagul Bahamas:

Un ochi furios, cu viteze ale vântului de 280 km/oră – și cu unele rafale de vânt de 320 km/oră!

Un monstru plin de fulgere:

Un timelapse video cu formarea și intensificarea uraganului în drumul spre Bahamas, apoi spre Florida:

Frig extrem într-o lume care se încălzește. Cum se explică acest fenomen?

Serviciul Copernicus pentru Schimbări Climatice a raportat că luna februarie a anului 2024 a fost cea mai caldă înregistrată la nivel global. Totuși, în anumite zone, inclusiv din Europa, s-au înregistrat temperaturi extrem de scăzute, chiar periculoase pentru viață. Cum este posibil acest paradox?

România își îndeplinește parțial angajamentele climatice luate în 2009

Un studiu publicat în revista Nature Climate Change a evaluat emisiile reale de carbon din 34 de țări și le-a comparat cu obiectivele de reducere promise în 2009, la Summitul Climatic de la Copenhaga.