Un blog Mindcraft Stories

FYI: Tratament nou pentru Alzheimer, aprobat cu controverse

În fiecare luni, în cadrul FYI, prezentăm pe scurt descoperirile, studiile și știrile care au marcat lumea științifică în săptămâna precedentă.

De unde se poate vedea eclipsa solară parțială de joi în România

O eclipsă parțială de soare va putea fi observată din jumătatea de nord a României joi, 10 iunie, în jurul prânzului. Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” anunță că punctul de acoperire maximă vizibil din România va fi în zona Satu Mare, unde Luna va acoperi 2,1% din suprafața Soarelui.

Microcentralele din România amenință biodiversitatea

Jumătate dintre cele aproape 600 de microhidrocentrale din România sunt amplasate în situri Natura 2000 sau în zone protejate, arată un studiu efectuat de specialiști de la Institutul pentru Ecologia Apelor Dulci și Pescăriilor de Interior (IBN) din Leibnitz, împreună cu cercetători români.

Recomandata este gata: Scena9 și-a lansat newsletter

Platforma de jurnalism cultural Scena9 are un newsletter nou-nouț, la care te invită să te abonezi degrabă și nesilit de nimeni.

Efectul Coandă, de la avioane la grătare

Poate că Efectul Coandă, descris de inventatorul român în prima jumătate a secolului trecut, are aplicații în aviație, aparatele de aer condiționat, și, pentru o vreme, în Formula 1, dar te-ai gândit vreodată că ar putea fi folosit pentru a prăji un cârnat fără să atingi grătarul?

Identități Fragile – Muzeul Pandemiei se deschide la București

Identități Fragile este o expoziție-experiment, creată cu obiecte simbolice, donate de public, și ilustrează poveștile din pandemie ale celor care le-au trimis.

FYI – Sănătate / Programul de lucru prelungit poate fi fatal

Munca îndelungată ucide sute de mii de oameni pe an, iar situația se agravează în contextul pandemiei, avertizează un studiu publicat de Organizația Mondială a Sănătății.

FYI – Science / Este modelul standard incomplet?

Într-un experiment care ar putea da peste cap fizica teoretică, la fel de important ca descoperirea bosonului Higgs, cercetătorii de la Fermilab au folosit Marele Acelerator de Particule pentru a arăta că încă există particule necunoscute în Univers.