Perseverance a trimis înapoi filmarea amartizării și prima înregistrare audio de pe Marte

De Ionuț Preda 23.02.2021

La câteva zile după ce a aterizat cu succes pe suprafața marțiană, roverul NASA Perseverance a transmis înapoi un clip al procedurii de amartizare, o imagine panoramică a craterului Jezero dar și primele înregistrări audio efectuate pe suprafața Planetei Roșii.

Camere situate la bordul roverului și pe ansamblul de aterizare au surprins partea finală a coborârii vehiculului pe planetă, inclusiv partea în care acesta este pus printr-un sistem de cabluri la suprafața lui Marte.

Totodată, roverul a trimis și o primă imagine panoramică de 360° a zonei în care a amartizat, craterul Jezero.

În premieră, unul dintre microfoanele atașate roverului au înregistrat ambianța de pe Marte. NASA a urcat două versiuni ale înregistrării pe Soundcloud, una dintre ele fără sunetele produse de rover. Vântul marțian poate fi auzit timp de câteva secunde:

Poți citi mai multe detalii despre Perseverance, obiectivele misiunii și echipamentele pe care le are la bord în materialul pe care l-am dedicat roverului. Dacă vrei să afli mai multe despre roverele care au amartizat în trecut, avem și un articol despre ce au reușit ele să descopere despre Marte.

FYI - Prin modificarea ARN-ului, recoltele de cartofi și orez pot crește cu 50%

Versiuni mai productive ale plantelor de cartof și orez au fost obținute prin modificarea ARN-ului acestora în laborator, problemele de auz ar putea fi un factor semnificativ de risc pentru demență și o exoplanetă tânăr cu disc de praf a fost detectată direct în observații astronomice pentru prima dată.

Harta țărilor aflate în zone de risc epidemiologic

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a actualizat lista țărilor aflate în zone de risc epidemiologic, valabilă începând cu 25 iulie.

VIDEO Jeff Bezos a reușit să ajungă în spațiu cu o rachetă Blue Origin

Fondatorul Amazon Jeff Bezos a reușit, marți, să ajungă în spațiu cu o rachetă a propriei companii spațiale Blue Origin, în urma unui zbor care a durat aproximativ zece minute

FYI - Implantul neuronal care „citește” mintea pacienților paralizați

Un nou implant neuronal poate decoda cuvinte direct din creierul pacienților paralizați care nu pot vorbi, o altă nouă tehnologie ar putea converti semnalele neuronale în unele wireless, fără a necesita operație sau un implant, iar infecțiile virale ar putea fi contracarate cu „capcane” fabricate din propriul nostru ADN.