Perseverance a trimis înapoi filmarea amartizării și prima înregistrare audio de pe Marte

De Ionuț Preda 23.02.2021

Camere situate la bordul roverului și pe ansamblul de aterizare au surprins partea finală a coborârii vehiculului pe planetă, inclusiv partea în care acesta este pus printr-un sistem de cabluri la suprafața lui Marte.

Totodată, roverul a trimis și o primă imagine panoramică de 360° a zonei în care a amartizat, craterul Jezero.

În premieră, unul dintre microfoanele atașate roverului au înregistrat ambianța de pe Marte. NASA a urcat două versiuni ale înregistrării pe Soundcloud, una dintre ele fără sunetele produse de rover. Vântul marțian poate fi auzit timp de câteva secunde:

Poți citi mai multe detalii despre Perseverance, obiectivele misiunii și echipamentele pe care le are la bord în materialul pe care l-am dedicat roverului. Dacă vrei să afli mai multe despre roverele care au amartizat în trecut, avem și un articol despre ce au reușit ele să descopere despre Marte.

FYI – Robots / Robotul care nu are nevoie de circuite electronice

De Ionuț Preda 25/02/2021
La câteva zile după ce a aterizat cu succes pe suprafața marțiană, roverul NASA Perseverance a transmis înapoi un clip al procedurii de amartizare, o imagine panoramică a craterului Jezero dar și primele înregistrări audio efectuate pe suprafața Planetei Roșii. Camere situate la bordul roverului și pe ansamblul de aterizare au surprins partea finală a …

FYI -Science / Există viață la un kilometru sub un strat de gheață

De Mihai Ghiduc 19/02/2021
Pe lângă speciile spongiforme descoperite în cel mai puțin prielnic vieții loc din Antarctica, știința ne propune o nouă metodă de a face lemn transparent și o altă ipoteză pentru extincția dinozaurilor.

LIVE: NASA încearcă să plaseze roverul Perseverance pe Marte

De Ionuț Preda 18/02/2021
NASA va încerca azi să își plaseze un nou rover pe Marte, Perseverance, al cincilea din istoria agenției.

Războiul știrilor. Facebook vs Australia

De Mihai Ghiduc 18/02/2021
Gigantul social media a anunțat aseară că a blocat accesul australienilor la știrile locale și internaționale, în urma unei adoptării de către parlament a unei legi care nu i-a picat bine.