SpaceX, la al patrulea prototip Starship explodat în tot atâtea luni

De Ionuț Preda 31.03.2021

Într-o știre care începe să devină recurentă, SpaceX nu a reușit să recupereze nici cel mai recent prototip al navei Starship, care a explodat în timpul procedurii de aterizare în urma unui zbor-test efectuat marți noapte.

Testul a avut loc după ce și predecesorul SN10 a explodat la începutul lunii, deși reușise procedura complexă de avertizare verticală.

Doar că de această dată nu s-au putut observa prea multe detalii, zborul având loc în condiții de ceață densă. Nava a reușit să decoleze și să zboare timp de 6 minute, similar cu SN8, SN9 și SN10. La scurt timp după începerea procedurii de aterizare, tehnicienii au pierdut legătura cu camerele de la bord, iar o minge de foc a fost observată în zona platformei de aterziare.

SpaceX își propune să folosească ansamblul dintre Starship și o rachetă tip booster numită SuperHeavy pentru misiuni cu echipaj către Lună și Marte. Există deja o misiune către Lună programată pentru 2023, când va folosită într-o cursă privată în jurul satelitului pentru miliardarul japonez Yusaku Maezawa și opt persoane care vor fi selectate în inițiativa #dearMoon.

Până atunci, compania plănuiește să efectueze un prim zbor orbital cu Starship în cursul acestui an.

FYI – Sănătate / Majoritatea cuplurilor ar putea folosi reproducerea asistată în viitorul apropiat

Substanțele chimice din plastic cauzează scăderea fertilității, dinții ar putea crește la loc, vitamina D previne infecțiile respiratorii acute, iar oamenii de știință au creat un organism sintetic unicelular care poate sesiza simptomele unor boli. Plus: există viață după moarte – anumite celule funcționează în creier multe ore după deces.

FYI Robots – Roboți microscopici ar putea trata boli neurologice

Tratarea bolilor care afectează creierul este complicată de faptul că medicamentele care le-ar putea combate sunt extrem de dificil sau imposibil de administrat. Substanțele nu pot fi administrate intravenos din cauza barierei hematoencefalice (BHE), un filtru între creier și sânge care blochează intrarea oricăror substanțe străine organismului. O echipă de cercetători chinezi propune, însă, o soluție robotizată la această dilemă.

FYI - Science / Un fenomen fizic descris de un român a fost descoperit la CERN

Ce mai e nou în știință? O căutare de 50 de ani a luat sfârșit, comunicarea cu cei care visează e posibilă, bacterii necunoscute au ajuns în spațiu, colesterolul poate fi redus prin editare genetică. Bonus: a fost propusă crearea unei baze de gene pe Lună.

AstraZeneca vs SUA: un nou episod în saga gafelor de comunicare

Luni, la nici o săptămână după ce vaccinul AstraZeneca trecuse printr-un adevărat infern, din cauza suspendării folosirii sale într-un număr de state europene, în urma unor cazuri de tromboze, un comunicat de presă al companiei anunța rezultatele unui test clinic de faza a III-a, care s-a desfășurat în SUA, Peru și Chile.