Virgin Hyperloop a efectuat cu succes primul test cu pasageri

De Ionuț Preda 09.11.2020

Transportul ultra-rapid prin intermediul capsulelor în tunele cu presiune scăzută este cu un pas mai aproape de realitate, după ce Virgin Hyperloop a efectuat cu succes primul test de siguranță cu pasageri pentru sistemul de transport Hyperloop.

Testul a fost efectuat de doi angajați ai companiei, CTO-ul și co-fondatorul Josh Giegel și șefa Departamentului pentru Experiențele Pasagerilor, Sara Luchian, fiică a unor emigranți români în Statele Unite. Cei doi au testat capsula XP-2 pe o distanță de 500 metri la o facilitate Virgin Hyperloop din Nevada.

Conceptul Hyperloop propune transportul prin tuburi sau tunele parțial evacuate cu capsule care folosesc un sistem de levitație magnetică, în ideea că astfel s-ar putea atinge viteze hipersonice datorită rezistenței foarte scăzute a aerului. Versiunea propusă de Virgin Hyperloop ar putea atinge până la 1.223 km/h fără turbulențe majore – puțin sub viteza sunetului în aer – însă testul de luni a fost limitat la 172 de km/h.

Următorul pas pentru companie este construirea unui Centru de Certificare Hyperloop în Virginia de Vest, unde tehnologia va putea fi testată pe distanțe mai mari și, implicit, la viteze mai mari, pentru a-i demonstra viabilitatea și siguranța.

Capsula XP-2 la facilitatea de teste a companiei din Nevada. Sarah Lawson/Virgin Hyperloop

FYI – Sănătate / Majoritatea cuplurilor ar putea folosi reproducerea asistată în viitorul apropiat

Substanțele chimice din plastic cauzează scăderea fertilității, dinții ar putea crește la loc, vitamina D previne infecțiile respiratorii acute, iar oamenii de știință au creat un organism sintetic unicelular care poate sesiza simptomele unor boli. Plus: există viață după moarte – anumite celule funcționează în creier multe ore după deces.

FYI Robots – Roboți microscopici ar putea trata boli neurologice

Tratarea bolilor care afectează creierul este complicată de faptul că medicamentele care le-ar putea combate sunt extrem de dificil sau imposibil de administrat. Substanțele nu pot fi administrate intravenos din cauza barierei hematoencefalice (BHE), un filtru între creier și sânge care blochează intrarea oricăror substanțe străine organismului. O echipă de cercetători chinezi propune, însă, o soluție robotizată la această dilemă.

SpaceX, la al patrulea prototip Starship explodat în tot atâtea luni

Într-o știre care începe să devină recurentă, SpaceX nu a reușit să recupereze nici cel mai recent prototip al navei Starship, care a explodat în timpul procedurii de aterizare în urma unui zbor-test efectuat marți noapte.

FYI - Science / Un fenomen fizic descris de un român a fost descoperit la CERN

Ce mai e nou în știință? O căutare de 50 de ani a luat sfârșit, comunicarea cu cei care visează e posibilă, bacterii necunoscute au ajuns în spațiu, colesterolul poate fi redus prin editare genetică. Bonus: a fost propusă crearea unei baze de gene pe Lună.