Climate Change Summit anunță primii speakeri și deschide înscrierile pentru cea de-a treia ediție
Climate Change Summit, un eveniment amplu, organizat de Social Innovation Solutions, împreună cu BRD Groupe Société Générale, în calitate de partener fondator, și axat exclusiv pe soluții pentru provocările climatice, revine cu a treia ediție. Extins în acest an pentru a include mai multe zile și locații, Climate Change Summit va avea loc în perioada 15-17 octombrie, la Opera Națională din București și în alte locații din Capitală și din țară.

Foto: Mihnea Ratte
Evenimentul reunește profesioniști de top care oferă soluții inovatoare și relevante pentru problemele serioase cauzate de schimbările climatice. Timp de trei zile, zeci de lideri în inovarea climatică, experți în politici de mediu, cercetători, antreprenori și oficiali guvernamentali se vor întâlni pentru a găsi soluții locale și regionale pentru un viitor sustenabil.
Sub deviza „Solutions for a greener tomorrow on the horizon/Soluții pentru un viitor mai verde la orizont”, evenimentul de anul acesta va aborda schimbările climatice din perspective diverse și inovatoare.
Au fost anunțați primii speakeri internaționali:
– Bas van Abel – Fondator al Fairphone și De Clique, promotor al designului sustenabil. Cu peste două decenii de experiență în inovarea socială, Bas pledează pentru transformarea sistemelor economice printr-un design sustenabil. Cu Fairphone a stabilit noi standarde pentru producția de smartphone-uri etice și durabile, demonstrând că întreprinderile pot deschide calea în crearea unei economii circulare.
– Julia Okatz – Director la Systemiq, expert în planificare urbană și orașe reziliente. Munca ei se concentrează pe utilizarea eficientă a spațiului, planificarea bazată pe inteligența artificială și soluțiile de finanțare pentru dezvoltarea durabilă a orașului. Experiența vastă a Juliei cu instituții publice și private, împreună cu rolul ei de consilier special în cadrul International Resource Panel (IRP), o poziționează ca o voce cheie în modelarea viitorului durabilității urbane.
– Barbara și Christoph Promberger – Directori executivi ai Fundației Conservation Carpathia, specialiști în conservarea faunei sălbatice. Pasionați de protejarea peisajelor naturale și a faunei sălbatice, aceștia s-au dedicat conservării Carpaților Meridionali din România. Barbara, biolog, și Christoph, silvicultor, au venit în România în anii ’90 pentru a studia marii carnivori. În fața defrișărilor masive începute în 2005, au fondat Fundația Conservation Carpathia pentru a opri tăierile ilegale și a crea un parc național de clasă mondială. Cu peste 100 milioane de euro strânse, Barbara și Christoph au făcut pași importanți în regenerarea ecosistemelor naturale din România.
– Oliver Bolton – CEO al Earthly, concentrat pe regenerarea ecologică, și-a asumat misiunea de a proteja și regenera peste 1% din planetă până în 2030. Cu un număr impresionant de businessuri durabile și de succes, inclusiv prima companie de băuturi sănătoase certificată B-Corp din Europa, Waterbomb, Oliver este lider în domeniul creditelor pentru biodiversitate și Business Advisor pentru Stop Ecocide International.
– Pauline Grumel – Fondatoarea UNISOAP, inovează soluții de igienă prin reciclare. Înființată în 2017, UNISOAP colectează și reciclează săpunurile de hotel pentru a oferi comunităților defavorizate acces la igienă. Angajamentul lui Pauline față de cauzele sociale și de mediu a extins aria UNISOAP în Emiratele Arabe Unite, cu planuri de extindere globală. Munca ei exemplifică modul în care spiritul antreprenorial și sustenabilitatea se pot intersecta pentru a crea schimbări pozitive pe scară largă.
Dr. Theresa Spandel – Expert la Climate and Company, în managementul guvernanței sustenabilității (ESG). Munca ei cu Climate and Company, un think tank important din zona de finanțare sustenabilă, se concentrează pe ridicarea gradului de transparență și a răspunderii în raportarea corporativă. Experiența sa cu Non-Financial Reporting Directive (NFRD) și contribuțiile ei la standardele globale de raportare a sustenabilității o fac o figură esențială în promovarea practicilor ESG.
Thomas Kolster – Fondator al mișcării Goodvertising, susținător al marketingului etic. Cu aproape două decenii de experiență, Thomas a consiliat o gamă largă de organizații, de la companii din Fortune 500 până la startup-uri. Cărțile sale, Goodvertising și The Hero Trap, și angajamentele sale globale au inspirat schimbarea către o publicitate mai responsabilă.
„Am conceput acest eveniment ca pe o ocazie de a aduce împreună, pe aceeași scenă, specialiști, activiști de mediu, companii private, instituții publice și organizații internaționale pentru a susține colaborarea și inovarea în materie de mediu și limitarea schimbărilor climatice. Îi asigurăm pe toți cei interesați de subiect și de conferință că invitații acestei ediții, ai căror primi reprezentanți îi anunțăm acum, vor fi la înălțime, și îi așteptăm în număr cât mai mare pe 15-17 octombrie.”, a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD Groupe Société Générale, partener fondator al Climate Change Summit.
După două ediții de succes, care au reunit peste 2.900 de participanți, aproape două milioane de spectatori online și peste 160 de speakeri, summitul adaugă sub umbrela sa Climate Change Summit Awards. Competiția va oferi șase premii în valoare totală de 12.000 de euro, oportunitatea de crowdfunding, dar și recunoașterea soluțiilor inovatoare și ideilor practice la provocările climatice prezentate de tineri sub 30 de ani, dar și întreprinderilor mici și mijlocii, cu minimum trei ani de activitate, din România și Europa Centrală și de Est (CEE).
Cei interesați pot aplica pe https://climatechange-summit.org/ccs-awards/.