Scurtmetrajul francez A Very Twisted Tale câștigă Marele Trofeu Animest.19

De Mindcraft Stories 22.10.2024

Scurtmetrajul francez A Very Twisted Tale, regizat de Catherine Buffat și Jean-Luc Gréco, a câștigat Marele Trofeu Animest.19. Trofeul, în valoare de 2.500 de euro, oferit de Institutul Cultural Român, a fost acordat în cadrul ceremoniei organizate pe 12 octombrie, la Cinema Elvire Popesco din București. Filmul câștigător va fi înscris pe lista de filme eligibile pentru Premiile Oscar, continuând tradiția festivalului Animest// Site oficial: animest.ro // de a propune filme pentru Oscaruri din 2017.

https://mindcraftstories.ro/images/2024/10/MindcraftStories-Animest-Finalistii-Pitch-please-Claudiu-Popescu.jpg

Finaliștii Pitch please. Foto: Claudiu Popescu

Juriul internațional, compus din animatorul Jonathan Hodgson, producătoarea Claudia Cazzato și Clara Marquardt, a remarcat originalitatea și stilul aparte al filmului A Very Twisted Tale. Aceștia au declarat că filmul le-a oferit o experiență unică, descriindu-l drept „o operă rară și curioasă, care ne-a lăsat fără cuvinte”. Pe lângă Marele Trofeu, o Mențiune specială a fost acordată co-producției Belgia-Franța-Olanda Beautiful Men, pentru abordarea sensibilă a vulnerabilității și masculinității.

Competiția românească a fost câștigată de scurtmetrajul Fracti, regizat de Lavinia Petrache, care a primit un premiu în valoare de 1.000 de euro, oferit de ICR. Juriul românesc, format din Pierre-Luc Granjon, Orsolya Sipos și Andrea Martignoni, a apreciat „stilul cu totul deosebit și ritmul ciclic impresionant” al filmului, care prezintă o poveste utopică plasată într-o lume imaginară din cer. Alte două scurtmetraje românești, Count to Ten și Paradis murdar, au primit mențiuni speciale.

Ediția a 19-a a festivalului Animest, desfășurată între 3 și 12 octombrie, a atras aproape 16.000 de spectatori, printre care s-au numărat iubitori și creatori de animație din întreaga lume. Festivalul a inclus peste 350 de filme de scurt și lungmetraj, grupate în 90 de proiecții, și a găzduit evenimente speciale precum Trippy Animation Night și Creepy Animation Night, ambele cu biletele epuizate. De asemenea, au fost organizate masterclass-uri susținute de personalități din domeniul animației, inclusiv regizorul japonez Koji Morimoto și francezul Pierre-Luc Granjon.

Animest continuă să își consolideze reputația internațională prin programul Pitch, please!, care sprijină cineaștii aflați la început de drum. La această ediție, au fost acordate cinci premii pentru proiecte aflate în dezvoltare, inclusiv Animation Festivals Network Prize și Rise & Shine Award. Ediția aniversară a festivalului, Animest.20, este programată pentru perioada 3-12 octombrie 2025, promițând și mai multe surprize și experiențe unice pentru public.

Conferința tech DevCon 2024 strânge peste 50 de speakeri internaționali și locali la București, pe 6-7 noiembrie

De
Conferința DevCon 2024, dedicată profesioniștilor și pasionaților de tehnologie, se va desfășura pe 6 și 7 noiembrie la NORD Events Center by Globalworth, în București.

GMV România va conduce o misiune ESA pentru securitate cibernetică spațială

De
Subsidiara din România a companiei GMV fost selectată de Agenția Spațială Europeană (ESA) pentru a conduce misiunea de securitate cibernetică spațială a ESA CyberCUBE.

Dracula Film Festival revine la Brașov între 30 octombrie și 3 noiembrie

De
Dracula Film Festival, ajuns la cea de-a XII-a ediție, va avea loc la Brașov în perioada 30 octombrie-3 noiembrie. Evenimentul dedicat filmelor fantastice va reuni pasionați ai genului, care vor putea viziona producții variate, de la lungmetraje și scurtmetraje la animații. 

Cyber-Body-Systems explorează relația dintre artă și tehnologie, printr-o reprezentație imersivă pe 1 noiembrie

De
Pe 1 noiembrie 2024, de la ora 19:00, la Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative (CINETic) din București, va avea loc evenimentul Cyber-Body-Systems, un proiect artistic interdisciplinar care explorează relația dintre corpul uman și tehnologie. Proiectul este realizat de organizația culturală Marginal și aduce în atenție modul în care digitalizarea influențează percepțiile umane și redefinește interacțiunea dintre corpul fizic și mediile digitale.