YOXO, abonamentul de telefonie al noii generații digitale

De Mindcraft Stories 10.02.2021

100% digital, fără perioade contractuale și configurabil lunar, abonamentul YOXO de la Orange este dedicat generației care a interacționat cu tehnologia mobilă încă de la vârste fragede 

Anul trecut, Orange România a introdus în pachetele sale de servicii un abonament de telefonie mobilă care nu seamănă cu niciunul de până acum. Numit YOXO, acesta este foarte ușor deconfigurat, nu vine cu obligativitatea unei perioade contractuale, poate fi gestionat exclusiv de pe telefon, prin intermediul unei aplicații, eliminând necesitatea vizitelor în magazine, și oferă date în timp real despre consum. Se aseamănă mai mult cu un abonament la un serviciu de streaming de muzică sau filme decât cu ceea ce știam până acum despre abonamentele la telefonia mobilă.

Ioana Acsinia, Online Marketing Manager la Orange România, este cea care s-a ocupat de implementarea noului abonament YOXO în România și cea mai în măsură să explice acest abonament inovator, creat pentru a schimbat modul în care mulți dintre clienți interacționează cu furnizorul de telefonie mobilă.

Ioana Acsinia, Online Marketing Manager la Orange România

În sfârșit, un abonament pentru telefonie și internet care seamănă mai mult cu cele ale serviciilor de streaming, fără perioade contractuale și cu posibilități de configurare în funcție de nevoi. Cum ați ajuns la ideea abonamentului YOXO și de ce?

Ioana Acsinia: YOXO este un abonament de telefonie mobilă construit pentru generația digitală și gândit încă din start ca un produs ce respectă dorințele și nevoile acesteia, o generație care s-a dezvoltat și a interacționat cu tehnologia încă de la vârste mici. 

În era în care foarte multe servicii pe care le folosim – de la ride sharing, la streaming video și audio și chiar banking – sunt digitale, serviciile telecom au fost, până de curând, printre ultimele care încă nu puteau fi gestionate complet prin intermediul unui site sau al unei aplicații.

Feedback-ul venit din partea utilizatorilor a fost cât se poate de clar: își doresc o configurare rapidă, simplă și cât mai multă transparență în relația cu furnizorul, iar noi, prin YOXO, le oferim aceste beneficii.

Este primul abonament 100% digital din România și primul serviciu telecom ce poate fi gestionat în întregime din propria aplicație de mobil. Utilizatorii au posibilitatea de a-și personaliza lunar serviciul de care beneficiază, direct din aplicație, nefiind nevoiți să facă vizite în magazinele noastre, nu au o perioadă contractuală fixă, pentru că pot renunța la abonament de câte ori își doresc, și au acces în timp real, 24/7, la datele de consum. Totul se întâmplă din aplicația de mobil. De aceea, YOXO este într-adevăr primul din categoria sa, un gamechanger real pentru piața locală de telecom.

De când lucrați la YOXO și care au fost provocările pe care le-ați întâmpinat?

I.A.: YOXO s-a născut acum aproape doi ani, în urma unui proces de analiză realizat alături de clienții cu profil digital, pentru a înțelege mai bine ce nevoi au de la produsele și serviciile pe care le folosesc online și, mai ales, cum își doresc transformată relația cu operatorul lor de telefonie mobilă.

Am vrut ca acest produs să nu semene cu niciun altul de pe piață, atât în ceea ce privește beneficiile pe care le oferă, cât și în ceea ce privește felul în care îl comunicăm. Am testat mai multe variante ale lui YOXO, am scos și am adăugat funcționalități, am depus eforturi pentru ca experiența de folosire a aplicației să fie cât mai simplă, dar nu simplistă, am testat concepte și idei în echipa extinsă, cu prietenii, cu comunitatea pe care o avem alături și, în această toamnă, am ajuns la varianta finală a aplicației, cea disponibilă acum pentru descărcare gratuită pentru iOS și Android.

Recent, am inclus în aplicație și posibilitatea ca utilizatorii să își achiziționeze credit pentru numerele cu tarif special, pentru a putea face în continuare donații lunare, prin numere scurte, sau pentru a plăti simplu și rapid taxa de pod sau serviciile de parcare cu plată. Este exemplul ideal de funcționalitate a unui serviciu născut din feedback-ul utilizatorilor. 

Dezvoltăm constant noi funcționalități, iar uneori este o provocare să le prioritizăm. De aceea, lucrăm agil și ne adaptăm prioritățile în funcție de ce ne cer clienții și ce este important pentru ei.

Are noua generație alte așteptări de la serviciile pe care le primește? Cum sunt clienții care fac parte din ea față de cei mai vechi?

I.A.: Cred că este mai mult o discuție despre o anumită percepție a relației cu serviciile pe care le folosești, o relație foarte dinamică pentru utilizatorii digitali.

Clienții digitali par că apreciază mai mult capacitatea de adaptabilitate și potențialul de răspuns rapid în detrimentul stabilității. Asta nu înseamnă că nu există atașament față de un serviciu sau un furnizor, doar că sunt altele motivele pentru care alegi să intri în această relație.

Vedem o mai mare importanță plasată pe libertate în utilizarea serviciilor, fără a avea un contract pe termen determinat sau o ofertă fixă pentru o perioadă lungă de timp. Doresc flexibilitate și capacitatea de a-și personaliza oferta des, în funcție de nevoile lor din acel moment.

Internetul aduce și dorința de viteză de răspuns: vrei să vezi în timp real ce resurse mai ai în abonament și vrei să îți poți achiziționa o opțiune exact atunci când ai nevoie de ea.

Mai este și tema timpului, a rutinei zilnice. Când te obișnuiești să faci totul repede, online, nu îți mai dorești să îți faci timp pentru un drum în magazin sau să stai la coadă.

Dorindu-și să fie mai independenți, tinerii vor să-și asume și mai puține obligații. Flexibilitatea YOXO vrea să le ofere această opțiune?

I.A.: Cu siguranță! Tocmai în acest spirit a fost creat abonamentul YOXO, pentru a le oferi clienților ceea ce își doresc, când își doresc și libertatea de a se răzgândi ulterior, de a-și reconfigura abonamentul.

Serviciile de telefonie sunt la baza comunicării digitale cu prietenii, cu familia sau cu grupul de pe social media. Este normal ca în lunile de vacanță să îți dorești mai mult net sau să ai roaming și apoi să stai mai mult pe acasă și să nu mai ai aceleași nevoi de comunicare.

Sau poate peste două luni canalul tău de YouTube devine faimos și vrei să faci mult streaming video. De aceea, ne dorim să răspundem tuturor acestor nevoi în continuă schimbare cu un abonament care să țină pasul cu clienții noștri.

Totodată, când ai multe planuri, este mai complicat să-ți faci bugetul și uneori poate chiar uiți să-ți plătești facturile. Nu mai spun că este neplăcut să descoperi că la final de lună ai de plătit mult mai mult decât bugetaseși. De aceea, la YOXO plata se face automat, din cardul bancar salvat în aplicație, la începutul perioadei de 30 de zile. La finalul lunii nu ai surprize neplăcute, nu trebuie să îți faci griji dacă ai plătit și factura asta. Ai control absolut asupra costurilor tale.

Cei care folosesc cartele PrePay vor fi mai dispuși să treacă la un abonament de acest tip? Dar cei care au abonamente clasice? Cum se integrează YOXO în oferta Orange?

I.A.: Atât abonamentele clasice cât și serviciile PrePay vor continua să se regăsească în ofertele operatorilor. Fiecare dintre ele vin atât cu beneficii, cât și cu limitări, însă răspund anumitor nevoi și reprezintă soluții pentru diferite tipologii de consumatori.

YOXO se adresează cu precădere tinerilor nativi digital, care doresc o alternativă la cele două variante existente. Aceștia sunt independenți financiar, cu repere și valori clar definite, pentru care mediul digital este parte componentă a vieții de zi cu zi, iar smartphone-ul este hub-ul care permite gestionarea acestui univers. La fel de adevărat este și faptul că există o categorie de utilizatori ai serviciilor YOXO mai înaintați în vârstă, care folosesc smartphone-ul exclusiv pentru a ține legătura cu prietenii și familia și care se bazează pe copii sau nepoți pentru a le gestiona serviciile telecom.

Scopul este de a oferi clienților multe opțiuni și mai ales libertatea de a alege un serviciu care răspunde exact nevoilor lor, chiar și atunci când ele se schimbă de la o lună la alta. De aceea, venim cu o ofertă potrivită celor care își doresc flexibilitatea unui PrePay, dar confortul unui abonament.

A crescut consumul de internet și a scăzut cel de telefonie clasică. Cum afectează asta piața serviciilor digitale din România și cum se încadrează YOXO în acest trend?

I.A.: Lucrăm la acest proiect de peste un an de zile, dar lansarea lui s-a întâmplat să fie într-un moment în care era mare nevoie de el, într-o perioadă în care mulți dintre noi alegem siguranța serviciilor și a produselor cumpărate online, din confortul casei noastre. În același timp, consumul de telefonie clasică a scăzut ca urmare a democratizării serviciilor de chat. În special utilizatorii tineri preferă să folosească chatul în detrimentul apelurilor telefonice, din diferite motive: rapiditate, confort, multitasking.

Cu toate acestea, serviciile de voce sunt în continuare foarte relevante, în special pentru anumite categorii de consumatori sau în funcție de context. De exemplu, în primele luni de la începutul pandemiei, serviciile de voce, în special cele de roaming, înregistrau creșteri și de 30%.

De aceea, YOXO include minute nelimitate în fiecare dintre abonamentele sale, mizând pe planuri de internet diferite. Așadar, indiferent că aleg varianta cu 20 GB, 60 GB sau 100 GB internet mobil, utilizatorii beneficiază de minute nelimitate de voce în țară. Iar pentru apelurile internaționale pot achiziționa, la un preț redus, opțiunea de 100 de minute internaționale. Este o funcție inspirată direct din nevoile utilizatorilor. De fapt, întregul serviciu s-a dezvoltat în jurul răspunsurilor pe care utilizatorii ni le-au oferit atunci când i-am întrebat ce își doresc de la serviciul ideal de telecom.

Deci acest tip de abonament vine ca urmare a discuțiilor cu clienții. Care sunt lucrurile de care aceștia se plâng cel mai adesea?

I.A.: Multe dintre beneficiile lui YOXO au apărut în urma discuțiilor cu utilizatorii de servicii telecom care își doresc acces mai rapid la gestionarea serviciului sau mai multă transparență în ceea ce privește consumul. Cel mai des însă, ne-au spus că doresc să aibă un serviciu care să le fie partener de drum, oricât de schimbător este drumul lor.

Își doresc flexibilitate, dar și diverse funcționalități, mai mult internet pentru lunile de vacanță, dar mai puțin pentru restul lunilor când poate folosesc mai mult Wi-Fi-ul de acasă și de la birou, roaming dar și minute internaționale pe care să le folosească doar de câteva ori pe an. Iar dacă doresc să renunțe la YOXO pot face asta printr-un proces la fel de simplu, similar celui de activare al serviciului. Noi îi înțelegem și le facilităm întregul proces.

Pe viitor, YOXO, combinat cu tehnologia eSIM, ar putea flexibiliza și mai mult modul în care se raportează clienții la abonamentele digitale. Va însemna asta că interacțiunile clienților cu serviciul lor de telefonie vor fi și mai rare și exclusiv virtuale?

I.A.: Într-o lume atât de imprevizibilă, este mai important ca oricând să oferim servicii rapide, transparente, adaptabile și să reducem pe cât posibil nevoia de merge în magazin sau de a sta la cozi pentru serviciile de telecom.

Acest beneficiu se dovedește a fi cu atât mai necesar în aceste momente dificile, când interacțiunile online aduc un plus de siguranță.

Momentan, abonamentul YOXO este în plină dezvoltare, însă avem planificate numeroase funcționalități pe care urmează să le lansăm. Dorim să aducem în online toată experiența de administrare a serviciilor, astfel încât clienții noștri să aibă mai mult timp pentru toate activităților lor. Scopul nostru este să fim alături de clienți în cel mai transparent și adaptabil mod, oricând au nevoie de serviciile noastre. 

Smartphone-ul e mereu cu noi. Tot mai multe servicii digitale folosesc numărul de telefon al unui utilizator – că vorbim de verificarea în doi pași sau de aplicațiile de banking. Practic, SIM-ul e un instrument de autentificare. Ridică asta probleme suplimentare de siguranță și cum sunt ele rezolvate?

I.A.: Într-adevăr, SIM-ul devine un identificator al utilizatorului și educația digitală va fi o componentă importantă, pe lângă urmărirea standardelor în continuă evoluție de construire a unor sisteme sigure online. 

Sperăm ca utilizatorii să conștientizeze importanța unor bune practici precum a avea o parolă sigură pentru telefon, pentru serviciile pe care le utilizează sau să evalueze atent ce aplicații instalează și ce acces primesc aceste aplicații. De asemenea, recomandarea specialiștilor în securitate digitală este ca orice tranzacție sau verificare a datelor personale să fie realizată prin autentificarea în doi pași și să se facă folosind datele operatorului telecom, în special atunci când alternativa este conectarea la o rețea publică nesecurizată.

Materialele informative pe tema securitățiii online sunt ceva ce avem în vedere pe viitor, pe lângă o conduită riguroasă pe care ne-o asumăm în construcția aplicației mobile. Pentru că o aplicație cu securitate riguroasă nu va putea opri o persoană care îți știe parola.

YOXO beneficiază de avantajele funcționării în rețeaua Orange, ceea ce se traduce prin servicii de calitate, cea mai bună acoperire în rețeaua 4G/4G+, internet de mare viteză, dar și o rețea în care securitatea datelor fiecărui utilizator este prioritară. De aceea, anual investim sume importante pentru ca utilizatorii noștri să poată naviga în siguranță pe internet, iar în viitor aceste investiții vor continua.


Acest articol este susținut de Orange România.

Promo

Cerul de la miezul nopții și lunile lui Jupiter

De Mindcraft Stories 23/12/2020
În „Cerul de la miezul nopții”, filmul SF pe care Netflix l-a lansat pe 23 decembrie, omenirea explorează un satelit imaginar al gigantului gazos ce combină tot ce au au mai bun cele patru luni majore reale.
Promo

Soluțiile Dell Technologies bazate pe HPC și AI care stau la baza analizei genomice

De Mindcraft Stories 04/12/2020
Dell Technologies facilitează progresul în domeniul medicinei genomice prin creșterea capacităților computaționale aflate la dispoziția cercetătorilor, dar și prin soluții pentru o administrare mai accesibilă a clusterelor HPC necesare analizei genomice.