NASA Space Apps Challenge anunță înscrierile pentru cea de-a XII-a ediție a hackathonului în România

De Mindcraft Stories 14.09.2023

NASA Space Apps Challenge, cel mai mare hackathon internațional, a lansat înscrierile pentru cea de-a XII-a ediție, care va avea loc în cinci orașe din România și în alte locuri din lume, în weekendul 7-8 octombrie 2023. Evenimentul se va desfășura fizic la București și Cluj-Napoca și online la Timișoara, Iași și Oradea.

NASA Space Apps Challenge, organizat în România de ROTSA,Link: rotsa.ro DiFine PRLink: difinepr.com și ClujHub,Link: clujhub.ro se adresează pasionaților de tehnologie, creatori, oameni de știință, designeri și povestitori pentru a colabora și a găsi soluții pentru probleme reale, atât de pe Pământ, cât și din spațiu.

NASA International Space Apps Challenge (Space Apps) este un hackathon internațional pentru programatori, oameni de știință, designeri, povestitori, creatori și specialiști în tehnologie. În timpul hackathonului, echipe din orașe din întreaga lume utilizează datele publice ale NASA și ale altor agenții spațiale pentru a aborda provocări reale din lumea actuală, atât de pe Pământ, cât și din spațiu. Evenimentul este organizat anual și a cooptat până acum peste 220.000 de participanți din peste 185 de țări și teritorii.

Pentru a participa, cei interesați trebuie să se înscrie până la data de 6 octombrie 2023, pe site-ul evenimentului.Link: spaceappschallenge.org Aceștia pot alege să participe la evenimentul organizat în oricare dintre cele cinci orașe, indiferent de locul din România din care provin. Pentru cei sub 18 ani, este necesară înregistrarea de către un părinte sau tutore legal, precum și prezența acestora la eveniment.

Tema acestui an este Explore Open Science Together, iar participanții vor avea de rezolvat 31 de provocări, printre care se numără subiecte precum Artemis II and You!, Be a Space Geologist, Eclipses: Perspective is Everything, Everything Starts with Water, Habitable Exoplanets: Creating Worlds Beyond Our Own, Immersed in the Sounds of Space, Managing Fire: Increasing Community-based Fire Management Opportunities, Mapping Data for Societal Benefit, NASA in Your Neighborhood Ocean Gardens, Open Science Storytelling, Planetary Tourism Office.

Pentru fiecare dintre cele cinci orașe din România, două echipe câștigătoare vor lua parte la competiția globală, unde vor concura cu peste 3.000 de echipe din întreaga lume.

Evenimentul este susținut la nivel internațional de agenții spațiale precum ESA (Agenția Spațială Europeană), Agenția Spațială Braziliană și Agenția Spațială Canadiană. În România, printre partenerii acestei ediții se numără Google, Cloudsoft și AIESEC.

Animest.19 va avea loc între 4-13 octombrie, la București

Cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest se va desfășura între 4 și 13 octombrie la București. Tema din acest an invită publicul să exploreze diverse aspecte ale vieții urbane, printr-o serie de proiecții de film, evenimente speciale și întâlniri cu invitați din întreaga lume.

Mai este Pământul planeta noastră? Institutul de Cercetări al Universității din București a organizat o dezbatere academică despre schimbările climatice

Institutul de Cercetări al Universității din București (ICUB) a organizat recent ediția a cincea a seriei lor de evenimente, intitulată „Mai este Pământul planeta noastră? Schimbările climatice dincolo de negare și exagerare”, avându-i ca invitați pe geograful Alfred Vespremeanu-Stroe și climatologul Sorin Cheval. Publicul a avut ocazia să asculte perspective variate și complementare despre una dintre cele mai arzătoare probleme ale prezentului.

Noi între noi, o expoziție colectivă care caută soluții sustenabile pentru viitor, va putea fi vizitată între 18 iulie și 4 august, la Rezidența9

Expoziția explorează rolul pe care arta, știința și patrimoniul cultural îl pot juca în tranziția spre un viitor mai prietenos cu natura

AI Steve vine la București la AI Expo Europe

AI Expo Europe, cea mai mare conferință despre inteligență artificială din Europa Centrală și de Est, va avea loc la București, între 6-7 octombrie la Radisson Blu. Evenimentul va reuni specialiști de top din domeniu, incluzând reprezentanți de la NVIDIA, Google, Microsoft, IntellAI și JPMorgan Chase, printre altele. Printre invitații de marcă se numără și AI Steve, copilotul AI al omului politic Steve Endacott.