SPAȚIU|OVERVIEW

Prima fotografie a găurii negre supermasive din centrul galaxiei noastre

Încă o dată, un experiment complex confirmă că fizicienii teoreticieni au dreptate - în centrul galaxiei noastre se află o gaură neagră supermasivă
CULTURĂ|Q&A

Despre arhitectura subtilă a creierului

„Povestea creierului. În căutarea celui mai complicat obiect din Univers”, cea mai recentă carte a lui Alexandru Babeș, cercetător în neuroștiințe, vorbește despre funcția principală a organului minții: aceea de a explica lumea.
TEHNOLOGIE|TENDINȚE

Campania 3DUTECH modelează viitorul educației

Un proiect educativ își propune să formeze noi specialiști în domeniul imprimării 3D în România.
TEHNOLOGIE|SLOW FORWARD

O lume nouă, fără FIFA și iPod

Francizele și produsele iconice nu fac bani la nesfârșit. Honor revine în România cu planuri mari.
ROBOȚI|Q&A

Delta Force, campionii mondiali la robotică din Arad: „Școala din România ar trebui să fie mai practică”

O echipă de liceeni din Arad a devenit prin echipă din afara Americii de Nord care câștigă prestigioasa competiție de robotică FIRST Tech Challenge
ȘTIINȚĂ|UCRAINA

România vrea să sprijine cercetătorii ucraineni. Dar nu prea are cu ce

Aproximativ 40% dintre cercetătorii ucraineni apți de muncă au fost afectați de război. Unii primesc ajutor și joburi în străinătate, dar mulți rămân să lupte cu invadatorii ruși.
SPAȚIU|STUDIU

Ar fi putut materia întunecată forma găurile negre supermasive?

Găurile negre supermasive și materia întunecată, două dintre cele mai mari mistere din astronomie, ar putea avea o legătură mai strânsă decât se credea.
CULTURĂ|HISTORY OF FOOD

O mică istorie a micilor și mititeilor

De la cârciuma lui Iordache la Terasa Obor, micii au o istorie complicată, care ține foarte mult de un ingredient controversat: bicarbonatul de sodiu
SĂNĂTATE|OVERVIEW

Nas înfundat, ochi înroșiți, gât inflamat. Sezonul alergiilor e tot mai lung

Alergia este cea mai frecventă boală cronică din Europa, iar rinita alergică afectează până la 30% din populația lumii. În plus, schimbările climatice și poluarea adâncesc problema.
SĂNĂTATE|EXPLAINER

FAQ: Roe v. Wade și disputa pe seama avorturilor din SUA

O dispută de drept constituțional ar putea afecta viața și sănătatea a zeci de milioane de femei din Statele Unite și ar putea avea repercursiuni și în România
TEHNOLOGIE|OVERVIEW

Cum afli și ce faci dacă ți-au fost scurse datele pe net

Un efort mic pentru a te proteja de hackeri, un pas mare pentru securizarea datelor
SPAȚIU|OVERVIEW

Pericolul centurii de deșeuri din jurul Pământului

Pericolul deșeurilor spațiale a devenit atât de mare, încât SUA a anunțat recent că nu va mai testa rachete care pot fragmenta sateliții aflați pe orbita Pământului. Cât de multe deșeuri spațiale există? Ce sunt armele anti-satelit? Și ce înseamnă sindromul Kessler?
TEHNOLOGIE|UCRAINA

Pe urmele digitale ale grupării Killnet

Hackerii ruși care au atacat site-uri și instituții din România în ultima săptămână nu sunt subtili, însă probabil nici nu-și propun să fie
SOCIETATE|FUTURE-PROOF CITIES

Cum să modelăm orașele din România. Sau despre fața viitorului urban

Grațian Mihăilescu, inițiatorul ONG-ului UrbanizeHub, vorbește pe larg despre cartea sa proaspăt lansată, ce trebuie înțeles prin dezvoltare, de ce regionalizarea prin reforma administrativă este o soluție pentru România și cum implicarea produce calitatea vieții.