Uraganul Dorian, într-o imagine făcută cu satelitul american GOES-East. Foto: NOAA

Galerie foto: Uraganul Dorian, văzut de pe orbită5 min read

De Mindcraft Stories 02.09.2019, ultima actualizare: 19.03.2020

După ce a provocat distrugeri importante în arhipelagul Bahamas, uraganul Dorian se îndreaptă acum spre coasta statului american Florida, cu rafale extrem de puternice de vânt, de peste 200 km/oră (unele depășind 300 km/oră!)

„Îi poți simți puterea, când te uiți de sus în ochiul furtunii”, a scris pe Twitter astronautul american Nick Hague, aflat în misiune pe Stația Spațială Internațională (ISS).

De la altitudinea de 400 de kilometri la care orbitează Stația Spațială, uraganele pot fi fotografiate în toată „splendoarea” lor – în ghilimele, căci sunt extrem de distructive și nimeni nu-și dorește să se afle în calea lor, în pericol de a-și pierde casa și bunurile, ori chiar viața.

Mai jos, o serie de fotografii și clipuri spectaculoase, realizate de astronauți ori de temerarii „vânători de furtuni” – cercetători care studiază de aproape aceste fenomene extreme, zburând chiar în ochiul uraganului ori prin rafale puternice (imagini ce pot fi surse de coșmaruri teribile pentru cei cărora le e frică de zbor).

Ochiul uraganului Dorian, fotografiat ieri de pe orbită de astronautul american Nick Hague. Foto: NASA.

Ochiul uraganului Dorian, fotografiat ieri, 2 septembrie 2019, de pe Stația Spațială Internațională de astronauta americană Christina Koch. Foto: NASA

O filmare uluitoare, din ochiul uraganului, făcută de o echipă de meteorologi americani:

Uraganul Dorian, fotografiat de pe Stația Spațială Internațională de astronauta americană Christina Koch. Foto: NASA

Uraganul Dorian, apropiindu-se ieri, 2 septembrie, de coasta Floridei:

Uraganul Dorian, apropiindu-se de Florida, fotografiat cu satelitul GOES-East. Foto: NOAA

Uraganul Dorian, trecând peste arhipelagul Bahamas:

Un ochi furios, cu viteze ale vântului de 280 km/oră – și cu unele rafale de vânt de 320 km/oră!

Un monstru plin de fulgere:

Un timelapse video cu formarea și intensificarea uraganului în drumul spre Bahamas, apoi spre Florida:

MEDIU|UCRAINA

Cercetătoare ucraineană: „Schimbările climatice și războiul au o sursă comună – combustibilii fosili”

Svitlana Krakovska, expertă în climă, explică efectul de bumerang prin care dependența lumii de gazele rusești îmbogățește Kremlinul și sufocă planeta.
MEDIU|LUMEA9

Efectele topirii ghețarilor. Nivelul apelor crește în Pacific, dar scade în Islanda

Unul dintre efectele încălzirii globale este creșterea nivelului mărilor. Însă în timp ce locuitorii din Insulele Marshall sunt amenințați de inundații, în Islanda oamenii observă opusul acestui efect: nivelul pământului crește în fiecare an. De ce se întâmplă asta?
MEDIU|BIODIVERSITATE URBANĂ

Limacșii, melcii fără „casă”. Inspirație pentru un „bio-lipici”

Unele specii pot depăși 20 de centimetri lungime, altele se împerechează „în aer”, iar altora le plac (prea mult) căpșunile.
MEDIU|CLIMATE 101

Clima se schimbă din cauza oamenilor. Dovezile sunt concludente.

Da, clima se schimbă. Da, e din cauza oamenilor. Da, climatologii sunt foarte siguri de asta. Și, din păcate, da, consecințele pot fi foarte rele. Iată cum se știe asta.